Yellowstone: strategische zet van Netflix?
11-06-2025Waarom is de populaire westernserie Yellowstone ineens ook te zien bij Netflix? Een bewuste zet? Wij duiken in de unieke data van Bindinc. Video Insights voor het antwoord.

De Nederlandse kijker heeft meer te zien dan ooit. Dat maakt het voor alle spelers in de videomarkt lastig om hun doelgroepen te bereiken en te behouden. Om daarbij behulpzaam te zijn heeft Bindinc. een dienst ontwikkelt die laat zien wat er gebeurt in het Nederlandse vod-landschap.
Branco Scherer, Manager New Business bij Bindinc., vertelt erover in een interview met mediawebsite Spreekbuis.nl: “We begeven ons op een nieuw terrein. Voor het eerst ontstaat er inzicht in wat de Nederlandse gebruikers van de streamingdiensten doen. Wat ze kijken, wat ze goed vinden of wat ze juist niet goed vinden. Bindinc. brengt het hele streaminglandschap in beeld.”
Bindinc. VOD Insights maakt gebruik van een grote hoeveelheid gegevens, waaronder data uit een permanent onderzoek onder kijkers. De verkregen inzichten zijn representatief voor Nederland en van groot belang voor de streamingdiensten zelf, maar ook voor producenten van videocontent, adverteerders, tv-zenders en de overheid. Hoe dat precies zit, hoe de inzichten tot stand komen, en welke data nog meer beschikbaar zijn vertelt Branco in het interview.
Wil jij weten wat Bindinc. VOD Insights voor jou kan betekenen? Neem contact met ons op of bekijk de website.
Waarom is de populaire westernserie Yellowstone ineens ook te zien bij Netflix? Een bewuste zet? Wij duiken in de unieke data van Bindinc. Video Insights voor het antwoord.
Branco Scherer, Manager New Business bij Bindinc., schoof aan bij de Content Wars podcast om te vertellen over de opvallende verschuivingen in kijkgedrag bij streamers.
De markt voor streaming video is volop in beweging. Tijdens het live-event ‘Trends in kijkgedrag en de veranderende consument’ van Bindinc. deelden Branco Scherer van Bindinc. Video Insights en Rutger Tuit van Google opmerkelijke cijfers, trends en inzichten.
In de Nederlandse mediasector is AI niet meer weg te denken, en bij Bindinc. lopen we al jaren voorop in deze ontwikkeling. Om te zien welke lessen we kunnen leren van andere landen, reist Frank Mekkelholt, Manager Data & Technology bij Bindinc., naar India.