Bindinc.-gids TrosKompas reikt Oeuvre Award uit
15-12-2025Sinds 2025 wordt de TrosKompas gemaakt en uitgegeven door Bindinc. Vast onderdeel is de jaarlijkse uitreiking van de TrosKompas Oeuvre Award. Dit jaar is de prijs toegekend aan BZN.
“Wij combineren alle data die iets zegt over hoe content het gedaan heeft”, onthult Corry Siegers tijdens het Cross Media Café: State of Streaming-event. “Videocontent die al een keer is uitgezonden in de wereld of ergens online te zien is geweest. Wij verzamelen de informatie die wij daaromheen kunnen vinden in een platform, de Content Performance Insights.”
De MVP is ontwikkeld aan de hand van input van een aantal spelers in de Nederlandse markt met als doel om nog sneller en nauwkeuriger te zien of een film, serie of tv-programma een succes kan worden.
“Het gaat om de combinatie van alle data, dat maakt de magic. Wanneer je de data gaat mixen en je daar een slimme laag overheen legt, dan helpt dat heel gericht bij het aankopen van content.”
Bekijk hieronder het hele interview met Corry Siegers, head of video discovery bij Bindinc. Aan bod komen ook: andere vormen van data, de kracht van Bindinc. en de ambities voor de toekomst.
Sinds 2025 wordt de TrosKompas gemaakt en uitgegeven door Bindinc. Vast onderdeel is de jaarlijkse uitreiking van de TrosKompas Oeuvre Award. Dit jaar is de prijs toegekend aan BZN.
Bindinc. werkt aan een diepgaand onderzoek naar kijkgedrag op streamingdiensten. Welke factoren en omstandigheden spelen bij kijkers een rol in het keuzeproces?
De populariteit van het Love Reality-genre heeft geleid tot een grote verscheidenheid aan titels uit binnen- en buitenland. Bindinc. Video Insights onderzocht hoe de Nederlandse kijker deze datingprogramma’s bekijkt en waardeert.
Hoeveel wordt er in Nederland gratis meegekeken op het streamingabonnement van een ander? Bindinc. Video Insights onderzocht het meeliftgedrag en ontdekte opvallende verschillen tussen de streamingdiensten.