Yellowstone: strategische zet van Netflix?
11-06-2025Waarom is de populaire westernserie Yellowstone ineens ook te zien bij Netflix? Een bewuste zet? Wij duiken in de unieke data van Bindinc. Video Insights voor het antwoord.

“Wij combineren alle data die iets zegt over hoe content het gedaan heeft”, onthult Corry Siegers tijdens het Cross Media Café: State of Streaming-event. “Videocontent die al een keer is uitgezonden in de wereld of ergens online te zien is geweest. Wij verzamelen de informatie die wij daaromheen kunnen vinden in een platform, de Content Performance Insights.”
De MVP is ontwikkeld aan de hand van input van een aantal spelers in de Nederlandse markt met als doel om nog sneller en nauwkeuriger te zien of een film, serie of tv-programma een succes kan worden.
“Het gaat om de combinatie van alle data, dat maakt de magic. Wanneer je de data gaat mixen en je daar een slimme laag overheen legt, dan helpt dat heel gericht bij het aankopen van content.”
Bekijk hieronder het hele interview met Corry Siegers, head of video discovery bij Bindinc. Aan bod komen ook: andere vormen van data, de kracht van Bindinc. en de ambities voor de toekomst.
Waarom is de populaire westernserie Yellowstone ineens ook te zien bij Netflix? Een bewuste zet? Wij duiken in de unieke data van Bindinc. Video Insights voor het antwoord.
Branco Scherer, Manager New Business bij Bindinc., schoof aan bij de Content Wars podcast om te vertellen over de opvallende verschuivingen in kijkgedrag bij streamers.
De markt voor streaming video is volop in beweging. Tijdens het live-event ‘Trends in kijkgedrag en de veranderende consument’ van Bindinc. deelden Branco Scherer van Bindinc. Video Insights en Rutger Tuit van Google opmerkelijke cijfers, trends en inzichten.
In de Nederlandse mediasector is AI niet meer weg te denken, en bij Bindinc. lopen we al jaren voorop in deze ontwikkeling. Om te zien welke lessen we kunnen leren van andere landen, reist Frank Mekkelholt, Manager Data & Technology bij Bindinc., naar India.