Tweede Gouden Televizier-Ring voor Vandaag Inside
17-10-2025Met een ruime meerderheid van stemmen won Vandaag Inside (SBS6) de 60ste Gouden Televizier-Ring.

“Wij combineren alle data die iets zegt over hoe content het gedaan heeft”, onthult Corry Siegers tijdens het Cross Media Café: State of Streaming-event. “Videocontent die al een keer is uitgezonden in de wereld of ergens online te zien is geweest. Wij verzamelen de informatie die wij daaromheen kunnen vinden in een platform, de Content Performance Insights.”
De MVP is ontwikkeld aan de hand van input van een aantal spelers in de Nederlandse markt met als doel om nog sneller en nauwkeuriger te zien of een film, serie of tv-programma een succes kan worden.
“Het gaat om de combinatie van alle data, dat maakt de magic. Wanneer je de data gaat mixen en je daar een slimme laag overheen legt, dan helpt dat heel gericht bij het aankopen van content.”
Bekijk hieronder het hele interview met Corry Siegers, head of video discovery bij Bindinc. Aan bod komen ook: andere vormen van data, de kracht van Bindinc. en de ambities voor de toekomst.
Met een ruime meerderheid van stemmen won Vandaag Inside (SBS6) de 60ste Gouden Televizier-Ring.
Uit de zee van beschikbare Video On Demand-titels blijkt de kijker vooral een beperkt aantal populaire programma’s, series en films te kiezen. Bindinc. Video Insights bracht in kaart hoe belangrijk die populaire titels zijn in het VOD-landschap.
Volgens Fabric, internationale specialist in datamanagement voor de media industrie, gaat het niet goed met Nederlandse content op streamingplatforms. Klopt dit met onze metingen van het Nederlandse SVOD-kijkgedrag?
Reclamespots op streamingdiensten zijn goed voor een groeiend percentage van het totale bedrag aan spotbestedingen. Bindinc. Video Insights onderzocht of de Nederlandse SVOD-kijker nu vaker reclames voorbij ziet komen dan een jaar geleden.