Bindinc.-gids TrosKompas reikt Oeuvre Award uit
15-12-2025Sinds 2025 wordt de TrosKompas gemaakt en uitgegeven door Bindinc. Vast onderdeel is de jaarlijkse uitreiking van de TrosKompas Oeuvre Award. Dit jaar is de prijs toegekend aan BZN.
In de nieuwste aflevering van de podcast Content Wars vertelt Branco Scherer over Bindinc. VOD Insights. Met presentatoren Jelle Maasbach en Kirsten Jan van Nieuwenhuijzen praat hij over streamingdiensten, videocontent en het opmerkelijke gedrag van de Nederlandse kijkers.
Branco licht toe hoe Bindinc. als eerste inzichten heeft in het kijkgedrag van Nederland op streamingdiensten. In samenwerking met het bekende onderzoeksbureau Motivaction is een representatief panel opgesteld, waarmee de data en insights verzameld worden.
Een van de leukste onderdelen van deze aflevering van Content Wars is dat de kenners samen toplijstjes bespreken die voor nieuwe inzichten zorgen. Natuurlijk komt aan bod welke series de afgelopen tijd het best bekeken zijn. Ook wordt besproken welke videocontent het meest aangeraden wordt. Maar Branco heeft ook een aantal inzichten meegenomen die minder voor de hand liggen. Bijvoorbeeld: hoe goed wordt de Formule 1 op Viaplay door vrouwen bekeken? Welke serie van Disney+ is een hit bij mannen in de Randstad? En waardoor was Videoland de grote winnaar in de eerste maanden van dit jaar?
Luister deze aflevering (nummer #54) van Content Wars in je favoriete podcastapp of meteen hier:
Voor meer informatie neem contact met ons op of lees meer op de website.
Sinds 2025 wordt de TrosKompas gemaakt en uitgegeven door Bindinc. Vast onderdeel is de jaarlijkse uitreiking van de TrosKompas Oeuvre Award. Dit jaar is de prijs toegekend aan BZN.
Bindinc. werkt aan een diepgaand onderzoek naar kijkgedrag op streamingdiensten. Welke factoren en omstandigheden spelen bij kijkers een rol in het keuzeproces?
De populariteit van het Love Reality-genre heeft geleid tot een grote verscheidenheid aan titels uit binnen- en buitenland. Bindinc. Video Insights onderzocht hoe de Nederlandse kijker deze datingprogramma’s bekijkt en waardeert.
Hoeveel wordt er in Nederland gratis meegekeken op het streamingabonnement van een ander? Bindinc. Video Insights onderzocht het meeliftgedrag en ontdekte opvallende verschillen tussen de streamingdiensten.