Home / Nieuws / Sterke merken meer kansen in coronacrisis

Sterke merken meer kansen in coronacrisis

Een opmerkelijke verschuiving naar een behoudende levensstijl is zichtbaar in het koopgedrag van consumenten door de coronapandemie. Gaat het namelijk om fast moving consumer goods (FMCG), zoals eten en drinken, dan zijn waarden als kwaliteit, traditie en authenticiteit belangrijker dan vergelijkingen met jeugdig, verleidelijk en lekker. Die waren vóór de crisis juist in opkomst. Sterke merken kunnen door nu veel te adverteren van die behoedzaamheid profiteren.

Lees het artikel, met studieresultaten, op CustomerTalk.

Bindinc. bereikt, boeit en bindt
Ander nieuws

Nederlanders lopen in EU voorop met online boodschappen doen

20 september 2018 | .Kenniscentrum | Statistieken | Voeding
Waar in de Europese Unie gemiddeld 14 procent soms via internet boodschappen doet, lag het percentage Nederlanders dat dit doet in 2017 al op 29 procent. Dan gaat het om levensmiddelen. […]

Consument vind doggybag gênant

13 november 2018 | Voeding | Algemeen
De consument vindt het niet gemakkelijk om te vragen om een ‘doggybag’ en schaamt zich ervoor.Iets minder dan de helft van de consumenten vindt het gênant om te vragen om een bakje of […]

Voedselkramen op markt nemen toe

9 november 2017 | .Kenniscentrum | Statistieken | Voeding
De ambulante handel kennen we van de markt. Hoewel er ook steeds vaker pop-up-stores verrijzen met dit soort handel.Op de markt neemt het aantal food-kramen toe en het aantal met […]