Tweede Gouden Televizier-Ring voor Vandaag Inside
17-10-2025Met een ruime meerderheid van stemmen won Vandaag Inside (SBS6) de 60ste Gouden Televizier-Ring.
Hilversum, 17 mei 2022 – Bindinc., het mediabedrijf dat videocontent verbindt met kijkers, stelt Branco Scherer (50) aan als ‘Manager New Business’. Branco heeft zijn sporen verdiend in de video-industrie, onder andere bij Viacom, Endemol en Ex Machina. Hij treedt toe tot het MT van Bindinc. en wordt verantwoordelijk voor de new business, van innovatietrajecten tot het commercieel lanceren van nieuwe producten en diensten.
Bindinc. is volop in ontwikkeling en heeft sinds de start een glashelder doel: kijkers verbinden met content. Elke kijker, ongeacht het platform of device, moet door Bindinc. gegidst kunnen worden naar de best passende videocontent. Aan de makerskant geldt de uitdaging dat producenten en zenders op zoek zijn naar de juiste doelgroep voor hun videocontent. Dat vraagt om het ontwikkelen van producten en diensten die sterk datagedreven zijn. Scherer zal de ingezette digitale transformatie van Bindinc. verder vormgeven.
“Branco heeft zijn sporen meer dan verdiend in de video-industrie. Met zijn kennis en netwerk, zijn ondernemerschap, innovatievermogen en zijn commerciële blik is hij de ideale kandidaat om Bindinc. naar de volgende fase te leiden in het waarmaken van onze ambitie: content verbinden met kijkers”, aldus directeur Gabrielle de Jong.
Branco Scherer over zijn nieuwe rol: “Bindinc. heeft het eerste fundament voor een toekomstbestendige business gelegd. De organisatie heeft een sterke onafhankelijke positie, de capabilities op orde en het lef in huis om met nieuwe diensten en businessmodellen echt een bijdrage te leveren aan de video en kijkersperformance van de industrie. Zowel de ondernemende bedrijfscultuur, als de koers die het bedrijf kiest, sluiten naadloos aan op de wijze waarop ik tegen het vak aankijk. Ik hoop dan ook de komende jaren, met mijn opgedane ervaring in het internationale medialandschap, een mooie bijdrage te kunnen leveren.”
Meer weten? Neem contact op met Branco Scherer via branco.scherer@bindinc.nl.
Met een ruime meerderheid van stemmen won Vandaag Inside (SBS6) de 60ste Gouden Televizier-Ring.
Uit de zee van beschikbare Video On Demand-titels blijkt de kijker vooral een beperkt aantal populaire programma’s, series en films te kiezen. Bindinc. Video Insights bracht in kaart hoe belangrijk die populaire titels zijn in het VOD-landschap.
Volgens Fabric, internationale specialist in datamanagement voor de media industrie, gaat het niet goed met Nederlandse content op streamingplatforms. Klopt dit met onze metingen van het Nederlandse SVOD-kijkgedrag?
Reclamespots op streamingdiensten zijn goed voor een groeiend percentage van het totale bedrag aan spotbestedingen. Bindinc. Video Insights onderzocht of de Nederlandse SVOD-kijker nu vaker reclames voorbij ziet komen dan een jaar geleden.