Nieuwe Binge-app maakt einde aan streamstress
04-07-2024Bindinc. lanceert de nieuwe Binge-app en maakt zo een einde aan de streamstress. De nieuwe app helpt kijkers bij het kiezen van een nieuwe film of serie op een van de vele streamingdiensten.
![Binge-app](https://www.bindinc.nl/wp-content/uploads/2024/07/Binge-spotlights-16_9-1050x750.jpg)
Welke serie wordt het meest bekeken en waarom?
Met Bindinc. VOD Insights kunnen afnemers van de B2B dienst toegang krijgen tot diepgaande analyse van content en kijkersgedrag op VOD-platforms op de volgende onderdelen;
Zo is het mogelijk om te zien welke streamingdiensten het populairst zijn, welke content het meest wordt bekeken en het hoogst gewaardeerd en wat de hoogste stijgers en dalers binnen de verschillende genres zijn. Bovendien biedt de dienst inzicht in demografische gegevens zoals leeftijd en geslacht van kijkers. Met deze data kunnen contentproducenten, omroepen en zenders, streamingplatforms en mediabureaus hun marktproposities versterken en de juiste doelgroep bereiken. De launching partners die als eerste gebruikmaken van Bindinc. VOD Insights zijn productiebedrijf NewBe en Banijay Benelux, de thuishaven van verschillende contentproducenten zoals onder andere EndemolShine Nederland, SimpelZodiak, NL Film, Scenery en Southfields.
Branco Scherer, Manager New Business bij Bindinc.: “De constant veranderende streamingmarkt groeit en is gefragmenteerd. Deze markt is momenteel een soort “black box” waar we niets van weten qua streaminggedrag: niemand weet wie wat kijkt, bij welke streamer. Het totaaloverzicht van alle content en het gedrag van kijkers biedt Bindinc. VOD Insights nu als enige in Nederland. Met onze nieuwe dienst brengen wij nu voor het eerst het hele streaming landschap en het kijkgedrag haarscherp in beeld.”
Bindinc. lanceert de nieuwe Binge-app en maakt zo een einde aan de streamstress. De nieuwe app helpt kijkers bij het kiezen van een nieuwe film of serie op een van de vele streamingdiensten.
Bindinc. reikte voor de vijfde keer de Binge Awards uit, de prijzen voor de populairste videocontent op de streamingdiensten in Nederland. Dat leverde een aantal verrassende winnaars op.
Steeds meer mensen kijken naar Nederlandse producties op streamingplatforms, zo onthult manager New Business Branco Scherer in de podcast Content Wars. Het aantal kijkers is zelfs met 9% gestegen ten opzichte van vorig kwartaal.
Barbara de Boer geeft ter gelegenheid van Internationale Vrouwendag een inspirerend interview. Barbara is manager bij Bindinc. en besteedt veel tijd aan de groei van haar team, zowel op zakelijk gebied als op het persoonlijke vlak. “Echt laten zien dat je om mensen geeft en verbinding maken!”