Tweede Gouden Televizier-Ring voor Vandaag Inside
17-10-2025Met een ruime meerderheid van stemmen won Vandaag Inside (SBS6) de 60ste Gouden Televizier-Ring.

Op 15 april 2020 heeft Guidinc.nl het keurmerk van Agorateka ontvangen voor het gidsen naar (legale) video-on-demand-content. Een mijlpaal voor Guidinc., het platform dat op 9 april 2020 gelanceerd werd als de beste keuzehulp voor films en series van alle VOD-diensten in Nederland. Guidinc. is opgericht door mediabedrijf Bindinc. uit Hilversum.
Agorateka is het Europese portaal van The European Intellectual Property Office (EUIPO). Het portaal is in het leven geroepen omdat uit onderzoek blijkt dat veel Europeanen niet weten waar ze legale bronnen voor digitale content kunnen vinden. Het portaal biedt snel en gemakkelijk een overzicht van Europese platforms met een legaal aanbod van muziek, film en televisie, e-books, videogames en sportevenementen. Wist je dat de Europese content-industrie jaarlijks bijna een miljard euro omzet misloopt door het gebruik van illegale content?
‘Juist daarom vinden wij het ontzettend belangrijk dat de consument op een gemakkelijke manier films en series kan vinden en zich daarbij niet hoeft af te vragen of deze content wel legaal is’, aldus Corry Siegers (Manager Video Discovery van Bindinc.). ‘Dit kwaliteitsstempel brengt ons platform naar een hoger level. Wij bewijzen hiermee een serieuze en betrouwbare speler te zijn op de VOD-markt, zowel voor de consument als de aanbieder van de content.’
Guidinc.nl is naast Film.nl het tweede Nederlandse platform dat aangesloten is bij Agorateka. Alle belangrijke diensten staan bij elkaar en een handig filter vindt snel de juiste serie of film. Guidinc.nl geeft originele aanbevelingen van de redactie en geeft aan wat nieuw of trending is.
Met een ruime meerderheid van stemmen won Vandaag Inside (SBS6) de 60ste Gouden Televizier-Ring.
Uit de zee van beschikbare Video On Demand-titels blijkt de kijker vooral een beperkt aantal populaire programma’s, series en films te kiezen. Bindinc. Video Insights bracht in kaart hoe belangrijk die populaire titels zijn in het VOD-landschap.
Volgens Fabric, internationale specialist in datamanagement voor de media industrie, gaat het niet goed met Nederlandse content op streamingplatforms. Klopt dit met onze metingen van het Nederlandse SVOD-kijkgedrag?
Reclamespots op streamingdiensten zijn goed voor een groeiend percentage van het totale bedrag aan spotbestedingen. Bindinc. Video Insights onderzocht of de Nederlandse SVOD-kijker nu vaker reclames voorbij ziet komen dan een jaar geleden.