Yellowstone: strategische zet van Netflix?
11-06-2025Waarom is de populaire westernserie Yellowstone ineens ook te zien bij Netflix? Een bewuste zet? Wij duiken in de unieke data van Bindinc. Video Insights voor het antwoord.

De afgelopen twee weken waren dankzij de Olympische Winterspelen in Peking een feest voor sportliefhebbers. Natuurlijk presteerde heel TeamNL geweldig, maar het waren vooral de vrouwen die ons op de banken deden staan. Als er een speciaal medailleklassement zou bestaan voor alleen vrouwen, hadden die van Nederland fier bovenaan geprijkt met hun zes gouden plakken.
Ook op ons platform TVgids.nl, waarop veel aandacht werd besteed aan de Winterspelen, bleek het evenement in 60% van de gevallen een vrouwenaangelegenheid. Niet mannen blijken de grote Winterspelen-liefhebbers te zijn, maar vrouwen!
Hetzelfde is terug te zien in de best gelezen pushberichten die naar de app-gebruikers van TVgids.nl gestuurd zijn. Alleen schaats-icoon Sven Kramer wist de vrouwelijke hegemonie te doorbreken.
Dit waren de best gelezen pushberichten:
Bron foto: ANP
Wie de populairste vrouw van TeamNL is, vraagt u zich af? Ook dat onderzochten we. De artikelen met ‘golden girls’ Irene Schouten en Suzanne Schulting waren het populairste, gevolgd door Jutta Leerdam (die ook al 2 miljoen volgers heeft op Instagram).
De populairste sporten onder onze bezoekers waren vanzelfsprekend schaatsen en shorttrack op plek 1 en 2. Daarna volgde kunstschaatsen met Lindsay van Zundert in de hoofdrol voor Nederland en de eerste vaderlandse medaillewinnares bij de skeleton voor Kimberley Bos.
Waarom is de populaire westernserie Yellowstone ineens ook te zien bij Netflix? Een bewuste zet? Wij duiken in de unieke data van Bindinc. Video Insights voor het antwoord.
Branco Scherer, Manager New Business bij Bindinc., schoof aan bij de Content Wars podcast om te vertellen over de opvallende verschuivingen in kijkgedrag bij streamers.
De markt voor streaming video is volop in beweging. Tijdens het live-event ‘Trends in kijkgedrag en de veranderende consument’ van Bindinc. deelden Branco Scherer van Bindinc. Video Insights en Rutger Tuit van Google opmerkelijke cijfers, trends en inzichten.
In de Nederlandse mediasector is AI niet meer weg te denken, en bij Bindinc. lopen we al jaren voorop in deze ontwikkeling. Om te zien welke lessen we kunnen leren van andere landen, reist Frank Mekkelholt, Manager Data & Technology bij Bindinc., naar India.