Nieuws

Meetingpoint TV Connect Londen

9 maart 2017 Van 28 - 30 maart 2017 vindt het congres en beurs TV Connect plaats in Londen. TV Connect is een 3-daags congres met tal van keynotes over big data, nieuwe technologiën en disruptieve mogelijkheden.
Lees verder

Metadata or bust: The supply chain of AV content & the need for high quality metadata (Rob Gommans)

23 februari 2017 The media industry is in the middle of a revolution and is facing many challenges. The emergence of today’s demanding consumers puts new requirements and expectations on the TV and media experience. Consumers now want a world of easily findable entertainment at their fingertips.  In addition the emergence of digital technologies has transformed every aspect of the professional...
Lees verder

Summary event 'Strategic Metadata Optimisation'

20 februari 2017 On the 16th of February 2017, Bindinc. Programme Data Services and  ISAN NL  organised an exclusive event for its business relations. Theme of the event was: ‘STRATEGIC METADATA OPTIMISATION’: why should metadata be the key pillar of your content and distribution strategy, the supply chain of AV content and the need for high quality metadata?  
Lees verder

Bindinc. PDS event: STRATEGIC METADATA OPTIMISATION

19 januari 2017 On the 16th of February 2017, Bindinc. Programme Data Services and ISAN NL are organizing an exclusive event for its business relations. Theme of the event is:   ‘Strategic metadata optimisation’: which strategy do you use to optimise your metadata so your data is easily found?    Please sign up by filling out the requiring fields below.
Lees verder

Bindinc. PDS aanwezig op IBC 2017

16 januari 2017 Bindinc. zal zich ook dit jaar samen met haar partners media-press.tv en Plurimedia tijdens de IBC in Amsterdam presenteren als leverancier van metadata en diensten voor omroepen, uitgeverijen en kabel-/telecombedrijven.  
Lees verder

Meer betrokkenheid door het (digitale) jaarverslag

15 november 2016 Hebt u als goededoelenorganisatie een jaarverslag nodig? Dan bent u bij ons aan het goede adres. Zo hebben wij de verkorte versie van het jaarverslag voor donateurs en een publieksversie ontwikkeld voor de Nierstichting, CliniClowns en KNGF Geleidehonden. Toegankelijk, transparant en daarmee impactvol.  
Lees verder

Floortje Dessing wint de Gouden Televizier-Ring 2016

18 oktober 2016 Het Nederlandse publiek heeft Floortje naar het einde van de wereld de Gouden Televizier-Ring 2016 gegund. Floortje Dessing heeft daarmee Geer & Goor: Zoeken een hobby! en Penoza verslagen tijdens de spectaculaire finale tijdens het Gouden Televizier-Ring Gala.        
Lees verder

Eerste Televizier-Ring Red Carpet Show live op Televizier.nl

13 oktober 2016 De rodelopershow van het Gouden Televizier-Ring Gala is op donderdag 13 oktober voor het eerst live te volgen op onder meer Televizier.nl. Actrice Victoria Koblenko en Streetlab-presentator Daan Boom presenteren deze Televizier-Ring Red Carpet Show, het grootste rodeloper-event van Nederland.      
Lees verder

Presentatie Corry Siegers tijdens IBC 2016

19 september 2016 Op zondag 11 september presenteerde Corry Siegers, Manager Programme Data Services, in the Content Everywhere Hub op de IBC de belangrijkste onderzoeksresultaten van het onderzoek 'How the viewer decides' en enkele hoogtepunten uit het Amerikaanse onderzoek 'Pyramid Research'.    
Lees verder

The European Metadata Group aanwezig op IBC 2016

19 september 2016 Het Poolse media-press.tv, het Franse Plurimedia en Bindinc. Programme Data Services stonden onder hun nieuwe naam 'THE EUROPEAN METADATA GROUP' op de IBC in de RAI in de Content Everywhere, hal 14. Alle drie bedrijven zijn marktleiders in hun eigen nationale markt en leveren kwalitatieve tv-metadata aan de entertainmentbranche.
Lees verder

Start Gouden Televizier-Ring Verkiezing 2016

25 augustus 2016 Art Rooijakkers en Jan Smit hebben de Gouden Televizier-Ring Verkiezing 2016 geopend in RTL Boulevard. Het Nederlandse publiek kan via Televizier.nl/ring stemmen op zijn favoriete tv-programma, presentator en presentatrice én acteur en actrice van het afgelopen jaar. Op Televizier.nl/stuiver kan iedereen zijn stem uitbrengen op het beste jeugdprogramma.  
Lees verder

25 kanshebbers Gouden Televizier-Ring 2016 bekend

23 augustus 2016 Welke 25 programma’s en series maken vanaf aanstaande woensdag 24 augustus kans op de Gouden Televizier-Ring? Televizier heeft vijf programma’s een wildcard voor de Verkiezing gegeven, waarmee de selectielijst compleet is.     
Lees verder

Uitslag kwalificatieronde 4 Gouden Televizier-Ring 2016

11 augustus 2016 Het Nederlandse publiek heeft ervoor gezorgd dat de kijkcijfertoppers van deze zomer, Beste zangers van Nederland (AVROTROS), De slimste mens (KRO-NCRV) en We zijn er bijna (Omroep Max), mogen meedoen aan de Gouden Televizier-Ring Verkiezing 2016. De kijker kwalificeerde op Televizier.nl/ring ook Zolang ik leef (RTL 4) en Zullen we een spelletje doen? (SBS 6) voor de Verkiezing, die op...
Lees verder

IBC 2016

9 augustus 2016 Bindinc. zal zich over een maand tijdens de IBC in Amsterdam presenteren als leverancier van metadata en diensten voor omroepen, uitgeverijen en kabel-/telecombedrijven.
Lees verder

Het effect van donateursuitgaven op sympathietoename, betrokkenheid en binding

5 juli 2016 Duidelijke sympathietoename en waardering De donateursmagazines zorgen voor meer sympathie en waardering voor het goede doel. De magazines worden positief beoordeeld op geloofwaardigheid, aantrekkelijkheid en leesintensiteit. Ook het donateursblad van de Nierstichting heeft een positief imago: lezers van het magazine hebben een positiever beeld van de Nierstichting dan niet-lezers. 82%...
Lees verder

ANGACOM 2016, een kort verslag

14 juni 2016 ANGACOM 2016. Where broadband meets content. Van 7 tot en met 9 juni was Bindinc. Programma Data Services samen met haar partner media-press.tv aanwezig met een stand op de Duitse beurs ANGACOM in Keulen. Op de stand presenteerden wij onze diensten op het gebied van metadata, maar ook op het terrein van EPG, VOD en beeld en trailers. Beide organisaties ontvingen hier hun bestaande...
Lees verder

Acteurs vallen ook in prijzen tijdens Gouden Televizier-Ring 2016

9 juni 2016 Nieuw: Zilveren Televizier-Ster Acteur en Zilveren Televizier-Ster Actrice Televizier voegt twee publieksprijzen toe aan de Gouden Televizier-Ring Verkiezing 2016: de Zilveren Televizier-Ster Acteur en Zilveren Televizier-Ster Actrice. Het publiek kan dit jaar dus ook stemmen op de beste acteur en actrice in een Nederlandse tv-serie.    
Lees verder

Start kwalificatieronde 3 Gouden Televizier-Ring 2016

10 mei 2016 De derde voorronde van de Gouden Televizier-Ring Verkiezing start dinsdag 10 mei op Televizier.nl/ring. De stem van de kijker is cruciaal in deze kwalificatieronde: welke vijf programma’s kwalificeert het publiek voor de selectielijst van de 51ste Gouden Televizier-Ring?
Lees verder

Divitel and Bindinc. join forces

14 april 2016 Recently Divitel and Bindinc. signed a contract for a partnership in which both companies use their strengths to complement each other’s propositions. The international strategy of Divitel is a perfect fit with the unique programme data services Bindinc. offers.  
Lees verder

Bindinc. optimaliseert metadata voor aanbevelingen

31 maart 2016 Bindinc. PDS innoveert continu door het optimaliseren van metadata voor elektronische programmagidsen. Met de laatste uitbreiding worden tags meegeleverd met zowel lineaire uitzendgegevens als de metadata van on-demand-libraries. De tags, die naast de bestaande genre- en programmatypes worden meegeleverd, maken het mogelijk om beter relaties te leggen tussen verschillende programma’s. De...
Lees verder

Uitslag tweede voorronde Gouden Televizier-Ring 2016

25 februari 2016 Het Nederlandse publiek heeft Divorce (RTL4), Dokter Deen (Omroep MAX), Mindf*ck (AVROTROS), Moordvrouw (RTL4) en Over Mijn Lijk (BNN) verkozen tot de beste programma’s van het afgelopen tv-kwartaal. Deze top-5 van de tweede kwalificatieronde is nu al geplaatst op de selectielijst van de Gouden Televizier-Ring 2016.          
Lees verder

Evenement Zorgbranche Custom Media i.s.m. Zorgmarketingplatform

24 december 2015 Helaas kunt u zich voor dit evenement niet meer opgeven.  Op 14 maart 2016 organiseert Bindinc. Custom Media in samenwerking met Zorgmarketingplatform een evenement gericht op de zorgbranche. In samenwerking met Motivaction presenteert Bindinc. de resultaten van het onderzoek 'Communicatie binnen het zorgmentalitymodel' . Geef u alvast op voor dit gratis evenement en reserveer uw...
Lees verder

Nederlandse Rode Kruis nieuwe klant voor Bindinc. Custom Media

17 december 2015 Bindinc. heeft een nieuw donateursmagazine ontwikkeld voor het Nederlandse Rode Kruis. Sinds enkele jaren heeft het Rode Kruis geen donateursmagazine meer, maar voor de versterking van de binding en het verhogen van de betrokkenheid werd dit als een gemis ervaren.       
Lees verder

Informatie doorslaggevend bij kijkkeuze

10 december 2015 Bij ruim een kwart van de kijkmomenten zijn d e papieren tv-gids, aankondigingen of reclame op tv, aanbevelingen door bekenden en berichten op social media de belangrijkste triggers om iets te gaan kijken. De meeste Nederlanders (61%)  kijken uit gewoonte, omdat men fan is of omdat men meekijkt of zappend ergens uitkomt. Echter 27% heeft pas bepaald wat hij gaat kijken, nadat hij...
Lees verder

Daar waar bereik is, zijn wij

7 december 2015 In Marketingtribune van 1 december zijn Barent Momma, algemeen directeur van Bindinc. en David Vink, algemeen directeur van Veronica Uitgeverij geïnterviewd over hun gezamenlijke mobile tv-guiding-propositie voor de advertentiemarkt.
Lees verder

Zorgmarkt te verleiden door sympathie

17 november 2015 Op 1 december presenteert Bindinc. Custom Media de resultaten van het zorgonderzoek ‘Communicatie binnen het ZorgMentalitymodel’. Het bestaande ZorgMentalitymodel is door Bindinc. Custom Media geactualiseerd en verrijkt door een verdere verdiepingsslag toe te voegen voor communicatie en te kijken naar de content, tone of voice, beïnvloedingsstijl en inzet van middelen bij de...
Lees verder

Kwalificatierondes cruciaal voor nominaties Gouden Televizier-Ring Verkiezing 2016

17 november 2015 Het Nederlandse publiek kan weer stemmen op zijn favoriete programma van het afgelopen tv-kwartaal, tijdens de eerste kwalificatieronde voor de Gouden Televizier-Ring Verkiezing 2016. De vier kwalificatierondes, die de eerste fase van het verkiezingsjaar markeren, zijn dit jaar cruciaal voor het al dan niet winnen van de belangrijkste televisieprijs van Nederland.
Lees verder

Groots bereik met de RTV-bladen van Bindinc.

9 november 2015 Met een bereik van ruim 3 miljoen lezers, is Bindinc. de grootste 50-plusuitgeverij in Nederland! Niet alleen bereiken we de massa, ook is 50-plusbereik iets waar wij als uitgeverij zeer trots op zijn. Een uniek bereik onder een unieke doelgroep!
Lees verder

Presentatie op Nationale Uitgeefdag over meta-dateren

5 november 2015 24 november vond de Mediafacts Nationale Uitgeefdag plaats in De Fabrique in Utrecht. Het thema was ‘Publishing Alive and Kicking’. In twintig sessies werd ingegaan op de meest uiteenlopende aspecten van publishing. Eén van de sprekers was Corry Siegers, manager Programma Data Services. 
Lees verder

Evenement Zorgbranche Custom Media (incl. aanmeldformulier)

20 oktober 2015 Op 1 december 2015 organiseert Bindinc. Custom Media een evenement gericht op de zorgbranche. In samenwerking met Motivaction presenteert Bindinc. voor het eerst de resultaten van het onderzoek 'Communicatie binnen het zorgmentalitymodel' . Geef u alvast op voor dit gratis evenement en reserveer uw plek! 
Lees verder

Syndroom wint de Gouden Televizier-Ring 2015

19 oktober 2015 Met 60% van de stemmen heeft SynDroom de vijftigste Gouden Televizier-Ring gewonnen. Dit programma van Johnny de Mol versloeg daarmee Streetlab en Expeditie Robinson. Linda de Mol mocht de prestigieuze Televizier Oeuvre-Ring in ontvangst nemen voor haar verdiensten voor de Nederlandse televisie.
Lees verder

First insights: Communicatie binnen het zorgmentalitymodel van Motivaction

24 september 2015 De zorgbranche heeft steeds meer te maken met concurrentie uit de publieke en particuliere sector. De consument wordt steeds mondiger en weet beter zijn informatie te vinden om zo zijn of haar keuze voor een bepaalde instelling te onderbouwen. Als aanbieder binnen de zorg, bijvoorbeeld als zorgverzekeraar, zorginstelling (cure en care), zorgfonds of patiëntenorganisatie , is het...
Lees verder

First insights: onderzoek ‘hoe de kijker bepaalt’

24 september 2015 Als leverancier van metadata aan uitgevers, telecom- en kabelbedrijven en omroepen, is Bindinc. Programma Data Services benieuwd naar wat er speelt in de markt van av-content. Met het grote aanbod van kanalen waarop av-content gekeken kan worden, is het belangrijk de kijker in het begin van de keten te boeien. Een belangrijk onderdeel voor kennis is onderzoek naar de doelgroep: weten waar de...
Lees verder

Start Gouden Televizier-Ring Verkiezing 2015

27 augustus 2015 De Nederlandse tv-kijker kan de komende maand weer op zijn favoriete (jeugd)programma, presentator of presentatrice stemmen in de Gouden Televizier-Ring Verkiezing 2015. Jan Smit, die opnieuw het Gouden Televizier-Ring Gala presenteert, heeft in RTL Boulevard de verkiezing geopend.
Lees verder

Bindinc. ontwikkelt digitaal jaarverslag KNGF Geleidehonden

15 juli 2015 Bindinc. heeft voor KNGF Geleidehonden een nieuw concept voor het Jaarbericht 2014 ontwikkeld, zowel voor de printversie als de online publicatie. Bij beide publicaties is gekozen is voor een meer persoonlijke insteek met als doel de informatie dichter bij de lezer te brengen en zo de betrokkenheid bij KNGF Geleidehonden te vergroten.
Lees verder

TVGids.nl is vernieuwd: on-demand-aanbod vraagt andere manier van gidsen

23 juni 2015 Het traditionele televisiekijken verandert radicaal. Steeds meer weet de televisiekijker on-demand-platformen zoals Netflix, Pathé Thuis, RTL XL en YouTube te vinden. Het toenemende on-demand-aanbod vraagt om een andere manier van gidsen. TVGids.nl speelt hier handig op in door niet alleen traditioneel, maar ook in on-demand-aanbod te gidsen.  
Lees verder

De impact van communicatiemiddelen op loyaliteit van donateurs

27 mei 2015 MediaTest voerde in opdracht van het Bindinc. Kenniscentrum online kwantitatief onderzoek uit om inzicht te krijgen in wat de impact is, van verschillende communicatiemiddelen en de verschillende vormen van content die daarmee samengaan, op de loyaliteit van donateurs. Aan het onderzoek hebben 1.235 respondenten deelgenomen. Het gaat om donateurs die in de afgelopen drie jaar minimaal drie...
Lees verder

Hoe worden consumenten gegidst?

18 mei 2015 In 2014 heeft Bindinc. Programma Data Services een onderzoek uit laten voeren naar gidsgedrag. Uitgangspunt was toen de wens van de consument: hoe wil deze gegidst worden? In het nieuwe onderzoek dat in juli 2015 is gehouden, staan niet de wensen van de consument centraal, maar het daadwerkelijke kijkgedrag.
Lees verder

KRO Magazine 90 jaar!

28 april 2015 KRO Magazine bestaat vrijdag 1 mei 90 jaar! Op 1 mei 1925 verscheen de eerste R.K. Radio-gids, die we vandaag de dag kennen als KRO Magazine. Dit wordt gevierd met de uitgave van een speciaal kookboek: Vroeger smaakt naar meer . Hierin delen KRO-coryfeeën én lezers en lezeressen van KRO Magazine hun vergeten recepten en de verhalen die daarbij horen.
Lees verder

Uitnodiging voor IBC 2015

13 april 2015 Bindinc. PDS zal met een stand aanwezig zijn op de jaarlijkse International Broadcasting Convention, die van 11-15 september plaatsvindt in de RAI Amsterdam. Bindinc. heeft een stand in hal 14, nr. L23 . Hier nodigen wij u graag uit om met ons een heerlijke kop koffie te drinken!
Lees verder

Summary Bindinc. PDS event about Curation and Recommendation

1 april 2015 On the 31st of March the event Curation and Recommendation of Bindinc. Program Data Services (PDS) took place in EYE Film Institute Amsterdam. Although the weather was not very good, the event was a great success with interesting speakers from all over Europe. Most attending companies came out of the field of producing videocontent and tv-guides, publishing or broadcasting.
Lees verder

Mikro Gids-app is vernieuwd

16 maart 2015 Na de succesvolle lancering in september geeft Mikro Gids in maart 2015 weer een update van de Mikro Gids-app. In de nieuw beschikbare versie voor iOS- en Androidtablets hebben abonnees van de programmagids toegang tot extra functionaliteiten binnen de app. Met de Mikro Gids-app krijgen abonnees nu ook online toegang tot de gids met een overzicht van het huidige programma-aanbod én...
Lees verder

Oud is het nieuwe goud! Interview Marketing Tribune

16 februari 2015 In de 'Seniorenmarketing-editie' van de Marketing Tribune (editie 03, 2015) worden Claudia Peeman en Anita van der Aa van Bindinc. geïnterviewd. Zij vertellen over de kracht van senioren, hoe organisaties daarop in kunnen spelen en hoe Bindinc. hiermee kan helpen.
Lees verder

Bindinc. PDS event: curation and recommendation!

16 februari 2015 On the 31st of March 2015, Bindinc. Program Data Services is organizing an exclusive event for its business relations. Theme of the event is:   ‘GUIDING CONSUMERS WITH RECOMMENDATION AND CURATION’   Please sign up by filling out the requiring fields below.
Lees verder

Bindinc. start 50-PlusTestpanel

3 februari 2015 Met het 50-PlusTestpanel biedt Bindinc. een platform voor en door 50-plussers: een community van mensen die producten testen en hun waardering geven. Merken kunnen een dialoog aangaan met hun doelgroep en insights verzamelen over hun producten, diensten of specifieke thema's.
Lees verder

Bindinc. ontwikkelt nieuw concept supportersmagazine Oxfam Novib

11 december 2014 Bindinc. Custom Media heeft voor Oxfam Novib (ontwikkelingssamenwerking) een nieuw concept voor het supportersmagazine 'Oxfam Novib Close Up' ontwikkeld. Look-and-feel, tone of voice en tekst-beeldverhouding zijn vernieuwd. Daarnaast heeft Bindinc. focus aangebracht in de vorm en uitstraling.
Lees verder

Nieuwe fase in Gouden Televizier-Ring Verkiezing

27 november 2014 Vier kwalificatierondes. De Gouden Televizier-Ring is in 2015 toe aan haar vijftigste editie, een mooi moment om de tv-kijker nog meer macht over dé publieksprijs van de Nederlandse tv te geven. Gisteren is de eerste kwalificatieronde gestart, waarmee de kijker bepaalt welke vijf programma’s automatisch meedoen aan de nominatieronde van de Gouden Televizier-Ring....
Lees verder

NCRV-gids bestaat 90 jaar!

11 november 2014 NCRV-gids bestaat zaterdag 15 november 90 jaar en viert dit op woensdag 12 november met een speciale breidag. 90 trouwe abonnees komen mutsen, sjaals en wanten breien voor daklozen in Bratislava, een project van het Leger des Heils. Uiteraard hoort er een speciaal jubileumnummer bij dit jubileum, dat op dinsdag 11 november verschijnt (editie 46).  In samenwerking met het Leger des...
Lees verder

Meer binding met uw achterban met een (digitaal) jaarverslag

10 november 2014 Bindinc. Custom Media kent elk uitgeeftraject van A tot Z. Onze mediaprofessionals verzorgen redactionele producties en uitgeefdiensten in de volle breedte. Zij adviseren over de inzet van relatiemedia en vertalen elke communicatiedoelstelling naar een creatief en effectief redactioneel concept. Van magazines, specials, nieuwsbrieven en digitale uitgaven.
Lees verder

Artikel 'Communicatie = Loyaliteit' in Vakblad Fondsenwerving

6 november 2014 Als een donateur eenmaal zijn keuze heeft gemaakt voor een of meer goede doelen, dan willen die organisaties niets liever dan die donateur behouden. Fondsenwervers weten intuïtief dat communicatie daarin een belangrijke rol speelt. Maar wat werkt het beste? In Vakblad Fondsenwerving van oktober 2014 stond het aritkel 'Communicatie = Loyaliteit' gebaseerd op het onderzoek 'Het effect...
Lees verder

50-PlusTestpanel - kent u de mening van uw doelgroep?

5 november 2014 De mening van de consument telt! Weten hoe kritisch de 50-plusdoelgroep is op uw product of dienst of test u graag eerst uw uiting voordat deze online  of in print uitkomt? Kom dan in contact met deze doelgroep via het testpanel van Bindinc.  
Lees verder

Bindinc. aanwezig bij Vakdag Fondsenwerving

5 november 2014 Ontmoet ons 20 november tijdens Vakdag Fondsenwerving en leer meer over het bereik van vele trouwe donateurs via de programmabladen. Wij vertellen u ook graag meer over het effect van een ledenblad op de loyaliteit van donateurs. Kom langs en u krijgt een cadeautje: de hippe en milieuvriendelijke Dopperfles!
Lees verder

Bindinc. sponsor van IPTV seminar

5 november 2014 Op 10 en 11 november vindt de tweede editie van het IPTV seminar plaats in Den Haag. Een indrukwekkende line-up van sprekers praat de industrie bij over o.a. de uitdagingen en kansen binnen IPTV. Bezoek het seminar en leer meer over Bindinc. PDS tijdens de seminarpitch om 10.25 uur op dinsdag 11 november.
Lees verder

Bindinc. start samenwerking met EIDR

23 oktober 2014 Bindinc. ondersteunt het belang van universele ID's Bindinc. Programma Data Services is nieuwste member van de Entertainment ID Registry (EIDR) in Nederland. EIDR is een internationale non-profitorganisatie die unieke id’s promoot voor films, programma’s en series. Bindinc. is in Nederland de grootste uitgeverij van televisiegidsen. De divisie Bindinc. Programma Data Services...
Lees verder

Tygo G. wint De Gouden Gluiperd op Nederlands Film Festival

2 oktober 2014 De beruchte acteur Tygo G. heeft gisteravond op het Nederlands Film Festival tijdens het TVFilm-jubileumfeest De Gouden Gluiperd gewonnen. Hij verdiende de publieksprijs voor zijn vertolking van Maikel in Van God Los uit 2003. Volgens de lezers van TVFilm en bezoekers van het NFF is dit de beste schurkenrol ooit in een Nederlandse film. In de finaleronde van de verkiezing moest G....
Lees verder

Mikro Gids lanceert nieuwe tablet-app

18 september 2014 Mikro Gids komt vanaf deze week (week 38) met een geheel vernieuwde app: de Mikro Gids marker app. In deze nieuwe app kan de gebruiker zelf programma’s markeren en toevoegen aan zijn of haar persoonlijke kijkplan. ‘Onze huidige doelgroep doet dat nu met een pen of markeerstift in de programmagids. Hier speelt de app nu op in.   In de app is het zelf kunnen markeren...
Lees verder

49ste Gouden Televizier-Ring gestart en presentator bekend

1 september 2014 Het Nederlandse publiek kan de komende weken weer stemmen op zijn favoriete (jeugd)programma, presentator of presentatrice tijdens de Gouden Televizier-Ring Verkiezing 2014. De stemsite Televizier.nl/Ring is woensdag 27 augustus geopend in de uitzending van RTL Boulevard. AVROTROS-gezicht Jan Smit was erbij en onthulde dat hij het Gouden Televizier-Ring Gala op donderdag 16 oktober...
Lees verder

Bindinc. Custom Media evenement Maarssen

26 augustus 2014 Wij nodigen u graag uit voor het Bindinc. Custom Media-congres op 25 september waar wij de resultaten presenteren van het onderzoek ‘De effecten van communicatie op loyaliteit'. Ebele Wybenga zal aansluitend, als gastspreker, een presentatie houden over 'de kracht van branded journalism'. Hoe kunnen goede doelen en zorginstellingen aandacht, liefde en loyaliteit verdienen met...
Lees verder

Bindinc.loopt mee tijdens DiaBeatit Run 2014

25 augustus 2014 Bindinc. doet dit jaar mee aan de DiaBeatit Run, het jaarlijkse hardloopevenement voor het Diabetes Fonds. Deelnemers aan deze Run trotseren op zaterdag 11 oktober de Euromast en lopen vervolgens in estafette de dubbele marathon van Rotterdam naar Amsterdam: 589 treden plus 84 km.
Lees verder

Gasthoofdredacteur Yvon Jaspers samen met haar moeder in KRO Magazine

21 augustus 2014 KRO-coryfee Yvon Jaspers is gasthoofdredacteur van de laatste van vijf dubbele KRO Magazine zomernummers. Hierin wilde de Boer zoekt Vrouw -presentator dolgraag mét haar moeder hun gezamenlijke idool ontmoeten: de Brabantse zanger Gerard van Maasakkers. Tijdens hun driegesprek stak Yvon haar voorliefde voor de troubadour niet onder stoelen of banken. ‘Jij klonk altijd bij...
Lees verder

Wat gebeurt er met de programmabladen? Omroepfusies

21 augustus 2014 Afgelopen jaar zijn de AVRO, KRO en NCRV gefuseerd. Ook de VARA, met een titel waarvoor Bindinc. de advertentieverkoop doet, is gefuseerd. De nieuwe omroepen zijn: AVROTROS, KRO-NCRV en BNN-VARA. Maar wat betekenen deze fusies voor u als adverteerder van de programmabladen?  
Lees verder

Antoinette Hertsenberg gasthoofdredacteur in Avrobode

19 augustus 2014 Aan het einde van de zomer, voordat het nieuwe televisieseizoen losbarst, heeft Antoinette Hertsenberg als gasthoofdredacteur een bijzonder nummer van Avrobode samengesteld.  Zo gaat ze met KRO-collega Yvon Jaspers terug naar het begin van beider tv-carrière. Twintig jaar geleden zaten ze namelijk samen in een klasje om de kneepjes van het vak te leren. Nu kijken ze terug: ...
Lees verder

Jurylid Chantal Janzen over Holland's got talent: 'Gordon is een volwassen man. Wat hij zegt, is zijn verantwoordelijkheid.'

19 augustus 2014 De RTL-talentenjacht Holland’s got talent is weer terug. Voor de tweede keer vormt Chantal Janzen (35) met Dan Karaty en Gordon de jury van Holland’s got talent. In Mikro Gids vertelt Janzen over de rolverdeling van de jury en welke deelnemers bij haar een streepje voor hebben. Het programma is vanaf 23 augustus te zien op RTL 4. Pittig commentaar In de driekoppige jury heeft...
Lees verder

TVFilm presenteert tijdens NFF nieuwe prijs: De Gouden Gluiperd

18 augustus 2014 De jubilerende televisiegids TVFilm en het Nederlands Film Festival hebben de handen ineen geslagen, en dat resulteert gelijk in een leuke nieuwe prijs: De Gouden Gluiperd voor beste schurkenrol in een Nederlandse film. De stembus gaat open op woensdag 20 augustus; de winnaar maakt zijn of haar award buit op 1 oktober tijdens het Nederlands Film Festival. Eigenlijk is de samenwerking van...
Lees verder

Mikro Gids al 40 jaar innovatief in gidsen

14 augustus 2014 Mikro Gids bestaat in september 40 jaar. Naar aanleiding hiervan heeft Mikro Gids onderzoek gedaan naar tv kijk- en gidsgedrag van de afgelopen 40 jaar en een blik in de toekomst geworpen. Dit onderzoek wordt half september gepresenteerd.  
Lees verder

Gasthoofdredacteur Sander de Kramer in tranen tijdens maken KRO Magazine

7 augustus 2014 KRO-presentator Sander de Kramer, bekend van onder meer KRO De Wandeling , is de afgelopen zeven jaar ruim dertig keer als welzijnswerker naar Sierra Leone geweest. De verschrikkingen in het door burgeroorlog verscheurde Afrikaanse land zijn hem niet in de koude kleren gaan zitten. In het nieuwe dubbele zomernummer van KRO Magazine is Sander hierover als gasthoofdredacteur...
Lees verder

Arie Boomsma ‘Geloof op de Nederlandse televisie heeft iets kneuterigs’

24 juli 2014 Persbericht van KRO Magazine - Naast Anita Witzier en Fons de Poel is Arie Boomsma dit keer gasthoofdredacteur in KRO Magazine. In het derde zomernummer van KRO Magazine schrijft hij een kritisch essay over de soms dubieuze voorgangers op de Amerikaanse televisie en geloof op de Nederlandse televisie  'Geloof op de Nederlandse televisie heeft iets kneuterigs'!
Lees verder

Impressie evenement 'hoe willen kijkers gegidst worden'

25 juni 2014 Op 17 juni 2014 presenteerde Bindinc. Programma Data Services voor het eerst de resultaten van het onderzoek 'hoe willen kijkers gegidst worden' bij Loetje aan 't IJ in Amsterdam. Naast deze resultaten kregen aanwezigen ook een presentatie van gastspreker Ned Wiley over de toekomst van televisie en adverteren. 
Lees verder

Actualiteiten en nieuws meest bekeken

26 mei 2014 Actualiteiten en nieuws zijn veruit de beste en meest frequent bekeken programmasoorten. Met name 55-plussers kijken vaker dagelijks naar actualiteiten en nieuwsprogramma’s en naar Nederland 1, 2 en 3. Kinderprogramma’s, comedyseries en muziekprogramma’s zijn relatief populair onder 13- tot en met 17-jarigen. Dat blijkt uit het onderzoek ‘Hoe willen televisiekijkers...
Lees verder

TVFilm: Welke voetbalheld verdient zijn eigen speelfilm?

20 mei 2014 Films over popsterren, kunstenaars, politici, criminelen en superhelden zijn er volop. Over voetballers juist nauwelijks, terwijl ze een boeiend leven leiden vol goals, een-tweetjes en gemiste kansen binnen de lijnen, maar ook van voltreffers en missers buiten het veld. Zo zagen we in maart nog een vierdelige dramaserie over Johan Cruijff. Maar er zijn meer voetballers die kunnen scoren met...
Lees verder

Win een scooter op de Libelle Zomerweek-stand van Mikro Gids!

12 mei 2014 Dit jaar viert Mikro Gids haar 40-jarige bestaan. Dit vieren we het hele jaar door met allerlei leuke activiteiten. Zo staan we voor het eerst op de populaire Libelle Zomerweek. Deze editie, met als thema ‘Dolce & Libella’, straalt de warmte uit van een zwoele zomernamiddag op Sicilië. Met modeshows, heerlijke Italiaanse gerechten en veel dansbare livemuziek...
Lees verder

Waylon over het Eurovisie Songfestival: 'We halen de top 7'

29 april 2014 Waylon en Ilse DeLange hopen een moment van verstilling te veroorzaken tijdens het Eurovisie Songfestival, aldus het duo in een interview met Mikro Gids. Op dinsdag 6 mei wordt Nederland tijdens de halve finale in Kopenhagen vertegenwoordigd door het gelegenheidsduo The Common Linnets. Waylon doet deze week in Mikro Gids zijn voorspelling: ‘We halen in ieder geval de top zeven, dat...
Lees verder

De 50-plusdoelgroep bestaat niet!

22 april 2014 Marketeers en communicatieprofessionals zijn het eens: de 50-plusdoelgroep bestaat niet! In het rondetafelgesprek van Bindinc. Kenniscentrum op 10 april jl. kwam naar voren dat professionals zoekende zijn naar branchespecifieke segmentatiemodellen voor de doelgroep vanaf 50 jaar.
Lees verder

Bindinc. ontwikkelt nieuw magazine voor de Zonnebloem

3 april 2014 Bindinc. Custom Media heeft voor de Zonnebloem het nieuwe magazine ‘Beleef!’ ontwikkeld. De aangescherpte visie en merkstrategie van de Zonnebloem zijn het vertrekpunt geweest voor het nieuwe magazine dat mensen met een lichamelijke beperking wil bereiken. In het nieuwe tijdschrift Beleef! staan inspirerende en persoonlijke verhalen, handige tips over toegankelijke uitjes en...
Lees verder

TVFilm viert tienjarig bestaan met... 1 aprilhumor

1 april 2014 Hilversum, 32 maart 2014 -  Er zijn niet veel dingen stommer dan lachen om je eigen grappen. Gelukkig is de Facebook-pagina van Taalvoutjes het jubilerende programmablad TVFilm te hulp geschoten en plaatste TVFilms 1 aprilvondst door op haar wall. Resultaat op 1 april, half vier ‘s middags: bijna 3500 likes. Sowieso was het dit jaar raak met reacties op de grap....
Lees verder

Hervormingen publieke omroep

1 april 2014 Afgelopen donderdag werd het adviesrapport van de Raad voor Cultuur aangeboden aan staatssecretaris Sander Dekker van OCW. In dit rapport 'De tijd staat open' staan een aantal adviezen over de hervorming van de publieke omroepen. De belangrijkste verandering is dat Nederland 1, 2 en 3 moeten openstaan voor programma's van niet-omroepen. De hervorming is nodig omdat de omroep flink moet...
Lees verder

Strijd om tv-gegevens

25 maart 2014 In het NRC Handelsblad van maandag 24 maart staat een artikel over de strijd om tv-gegevens. Op 25 maart bepaalt de rechter of De Telegraaf een gids mag hebben. Al jarenlang wordt om de rechten van de omroepgegevens gestreden.
Lees verder

Niet-lineair tv-kijken steeds populairder

20 maart 2014 De informatiebehoefte van consumenten in gidsen via apps, websites, print en EPG’s. Niet-lineair televisiekijken wordt binnen Nederland steeds populairder. Naast online video’s bestaat niet-lineair kijken uit het opnemen van programma’s, programma- gemistdiensten en Video On Demand (VOD). Consumenten hebben verschillende behoeftes als het gaat om informatie en...
Lees verder

Jongeren laten zich vooral gidsen door EPG's en social media

20 maart 2014 Nederlanders raadplegen tv-gidsen en EPG’s (elektronische programmagidsen) het vaakst om te bepalen wat ze willen zien op tv. Bij de 55-plussers is de traditionele tv-gids het belangrijkste middel, terwijl 18- tot en met 54-jarigen vaker de EPG als bron gebruiken.
Lees verder

Voorwaarden Bindinc. Metadata / General Terms and Conditions

18 februari 2014 Voorwaarden behorend bij de/een opdracht die customer is overeengekomen met Bindinc. Metadata en hieronder wordt genoemd 'onderdeel A'. De daarbij behorende specificaties vallen onder 'onderdeel B' en worden ook rechtstreeks en schriftelijk met customer afgesproken. Bijlage 1 (zenderlijst) waarover in de voorwaarden wordt gesproken, wordt ook toegevoegd aan de overeenkomst met customer....
Lees verder

Het gidsen van consumenten

18 februari 2014 Een nieuw onderzoek van Bindinc. Kenniscentrum (BKC) in opdracht van Bindinc. Programma Data Services (PDS) geeft antwoord op de vraag 'Hoe wil de Nederlandse consument gegidst worden?'. Hierin worden de informatiebehoeftes over televisiegerelateerde informatie bij print, app's, EPG's en websites verder onder de loep genomen.
Lees verder

Uitgaven PCOB en de Nierstichting in nieuw jasje

18 februari 2014 Met trots presenteert Bindinc. Custom Media twee nieuwe uitgaven; ‘ Ik leef voor… ’ van de Nierstichting en ‘ Perspectief ’ van de PCOB , waarvoor Bindinc. het nieuwe concept ontwikkelde en de redactie en de vormgeving verzorgt.
Lees verder

Nieuw ledenmagazine voor PCOB

4 februari 2014 Bindinc. ontwikkelde voor de ouderenorganisatie PCOB (Protestants Christelijke Ouderenbond)  een nieuwe redactionele formule en vernieuwde vormgeving voor het ledenmagazine ‘Perspectief’.
Lees verder

Best-practice-case: Het creëren van een OTT-platform

1 februari 2014 Best-Practice Het tv-landschap ontwikkelt zich in hoog tempo. Gedrukte en digitale programmagidsen spelen daarbij een belangrijke rol. Uitgever Bindinc. wil de grootste aanbieder van programmadata worden en heeft daartoe de divisie Bindinc. Metadata opgericht. Deze businessunit levert programmagegevens voor diverse gebruiksvormen;
Lees verder

De opmars van de slimme tv-gids

30 januari 2014 Bindinc. levert met de nieuwe divisie Programma Data Services verrijkte programmadata voor alle mogelijke online en offline gidsproducten. Het tv-landschap ontwikkelt zich in hoog tempo. Gedrukte en digitale programmagidsen spelen daarbij een belangrijke rol. Uitgever Bindinc. wil de grootste aanbieder van programmadata worden en heeft daartoe de divisie Programma Data Services (PDS)...
Lees verder

Nieuw donateursblad voor de Nierstichting

6 november 2013 Bindinc. Custom Media ontwikkelde een nieuw concept voor het donateursblad van de Nierstichting. De redactionele formule draagt bij aan de doelstellingen en merkwaarden van de Nierstichting en de vormgeving sluit aan bij de recent vernieuwde huisstijl en campagne. Het eerste nieuwe nummer is in januari 2014 verschenen en per jaar zullen 3 edities verschijnen. Bindinc. verzorgt...
Lees verder

Bindinc. Custom Media ontwikkelt app voor Edukans

3 oktober 2013 Voor Wijs!, het donateursblad van ontwikkelingsorganisatie Edukans hebben we onlangs een magazine app voor tablets ontwikkeld, zowel voor Apple als Android. In deze magazine-app beleef je de wereld van Edukans. De app bevat inspirerende verhalen, discussies over ontwikkelingssamenwerking en resultaten van het werk van Edukans met veel interessant en informatief filmmateriaal uit de...
Lees verder

50-plussers zouden reclame héél anders maken

5 september 2013 Communicatie naar de 50-plusdoelgroep vergt een aparte aanpak in reclame-uitingen. In het onderzoek van het Bindinc. Kenniscentrum (BKC) beoordelen 50-plussers reclame-uitingen online, in print en op televisie. Als 50-plussers het voor het zeggen hadden dan zouden reclames rustiger, herkenbaarder, eerlijker en realistischer zijn. Dat blijkt uit onderzoek van het Bindinc. Kenniscentrum (BKC)...
Lees verder

Joop van den Ende neemt eerste exemplaar Uitcetera in ontvangst

29 augustus 2013 Gistermiddag vond in het DeLaMar Theater in Amsterdam de lancering plaats van Uitcetera, hét uitgaansblad van Nederland. Uitcetera heeft als missie het leven leuker te maken door mensen te stimuleren er vaker op uit te gaan en meer te ontdekken op cultureel gebied. Het eerste exemplaar werd door Willemijn Maas, Algemeen directeur AVRO, uitgereikt aan Joop van den Ende, cultureel...
Lees verder

Bindinc. maakt AVRO’s jubileumspecial

13 augustus 2013 De AVRO bestaat dit jaar 90 jaar en is daarmee de oudste publieke omroep van Nederland. Vanwege het 90-jarig jubileum realiseerde Bindinc. in opdracht van de AVRO de jubileumspecial, exclusief voor abonnees. In het boekje onder andere aandacht voor de AVRO-Cultuurtour, die op dertien verschillende plaatsen in alle provincies tijdens de zomer is georganiseerd en waar men de AVRO-coryfeeën...
Lees verder

Bindinc. maakt jaaroverzichten voor Edukans en CliniClowns

13 augustus 2013 Het concept en vormgeving van het jaaroverzicht 2012 van goededoelenorganisatie Edukans werd door Bindinc. Custom Media gerealiseerd. Edukans bestond in 2012 tien jaar en daarom alle reden voor Edukans om het werk van de afgelopen jaren in de schijnwerpers te zetten. In het jaaroverzicht is o.a. te zien wat er per ontwikkelingsland gebeurde met de hulp van Edukans. Bindinc. Custom Media is...
Lees verder

Nieuw tijdschrift KRO Spoorloos

7 augustus 2013 Derk Bolt presenteerde onlangs op Schiphol het nieuwe tijdschrift Spoorloos Magazine. KRO Spoorloos Magazine is opgezet om een plek te bieden aan de vele mooie verhalen die voortkomen uit de ontmoetingen in het programma, onder het motto er is zoveel meer te vertellen…In het eerste nummer staan naast deze ‘vervolgverhalen’ ook terugblikken en het verhaal van een...
Lees verder

Bindinc. biedt Special-op-Maat aan

11 juli 2013 Bindinc. Custom Media biedt een nieuwe propositie aan met een bereik van 1,2 miljoen huishoudens per week! De klant kan zijn eigen redactionele bijlage in onze uitgaven afnemen.
Lees verder

Bindinc. Kenniscentrum: Social media goed voor nieuwe webwinkels

9 juli 2013 Social media kan voor nieuwe webshops een goede manier zijn om in contact te komen met 65-plussers.    Zij geven namelijk vaker aan dan 45-54-jarigen en 55-64-jarigen in aanraking te willen komen met interessante webshops via online netwerken (Facebook, Google+ etc.). Dit is een van de uitkomsten van het onderzoek van het Bindinc. Kenniscentrum onder 664 Nederlanders tussen de...
Lees verder

Van Familie Kenniscentrum naar Bindinc. Kenniscentrum

24 juni 2013 Het Familie Kenniscentrum van Bindinc. heeft een nieuwe naam en heet vanaf medio juni 2013 Bindinc. Kenniscentrum (BKC)! Het BKC is hét doelgroepkenniscentrum waar adverteerders en geïnteresseerden gratis rapporten over doelgroeponderzoek kunnen aanvragen of informatie kunnen halen uit de database met doelgroepinformatie over acht verschillende branches.
Lees verder

Nieuw: KRO Detectives Magazine

27 mei 2013 Zaterdag 25 mei is KRO Detectives uitgebracht: een nieuw, uitgebreid collector’s item dat zich richt op de kijkers van de detectiveseries die te zien zijn bij de KRO. Concept en realisatie van dit bijzondere magazine is door Bindinc. verzorgd. De uitgave is exclusief voor leden van de KRO.
Lees verder

Nieuw: KRO Detectives magazine

27 mei 2013 Zaterdag 25 mei is KRO Detectives uitgebracht: een nieuw, uitgebreid collector’s item dat zich richt op de kijkers van de detectiveseries die te zien zijn bij de KRO. Concept en realisatie van dit bijzondere magazine is door Bindinc. verzorgd. De uitgave is exclusief voor leden van de KRO.
Lees verder

Positieve resultaten lezersonderzoek Lach van CliniClowns

2 april 2013 Eind 2012 ontwikkelde Bindinc. Custom Media voor Lach, het relatiemagazine van CliniClowns, een nieuwe redactionele formule en vormgeefconcept. Lach moest meer binding en loyaliteit creëren, het moest lezers informeren over concrete resultaten en aanzetten tot actie en interactie, meer respons realiseren en fondsen werven.
Lees verder

Bindinc. sponsor van Alpe d’HuZes met een eigen team!

5 februari 2013 Dit jaar heeft Bindinc. een eigen fietsteam dat op 5 en 6 juni 2013 van start gaat tijdens de Alpe d’HuZes. Acht mannen en vrouwen van Bindinc. zullen samen met duizenden andere deelnemers zo vaak mogelijk de bekende Tour de France berg Alpe d’Huez proberen te bedwingen. Team Bindinc. hoopt 40.000 euro bij elkaar te fietsen.
Lees verder

Oplage Het Vermoeden verdubbeld

5 november 2012 De lancering van Het Vermoeden is een groot succes! Op dit moment zijn er al bijna 14.000 abonnees en daarmee is de oplage voor de tweede editie verdubbeld.
Lees verder

Jongeren zijn bereid meer te doneren: Zes segmenten in donateurs van goede doelen onderzocht

6 september 2012 Momenteel worden drie segmenten goed bediend door goede doelen namelijk de royale babyboomer , de welwillende AOW-er en de loyale donateur . Jongeren, ook wel in het onderzoek het segment connected gemakszoeker genoemd, vragen echter om een andere benadering en bieden veel kansen. Zij zijn namelijk bereid meer te doneren dan ze nu doen. Dit blijkt uit onderzoek van het Familie...
Lees verder

FIPP's Proof of Performance report gelanceerd door Magazines.nl

28 augustus 2012 FIPP's Proof of Performance report is gelanceerd! Al eerder kondigde Magazines.nl deze uitgave over het gebruik, de impact en effectiviteit van magazine media aan. Vanaf nu is het rapport te downloaden. De uitgave is een verzameling van actuele onderzoeken op het gebied van tijdschriften en tijdschriftreclame: “It shows how magazine media advertising works” (FIPP). De publicatie...
Lees verder

Ikon en NCRV maken tijdschrijft Het Vermoeden

12 juni 2012 NCRV en IKON bundelen hun krachten in een nieuw tijdschrift: Het Vermoeden. In het nieuwe magazine over spiritualiteit en levensbeschouwing zullen de twee omroepen een ‘eigentijds levensbeschouwelijk geluid’ laten horen. Het gezamenlijke tijdschrift is een eerste stap op weg in de voorgenomen samenwerking van de twee omroepen die in 2013 zijn beslag moet krijgen.
Lees verder

Customer Media worden belangrijker maar zijn nog te onbekend

12 juni 2012 Customer media worden steeds belangrijker maar moeten onder communicatieprofessionals nog aan inhoudelijke bekendheid winnen. Dit blijkt uit onderzoek van het CommunicatiePanel. Logeion en DirectResearch hebben samen met de Hogeschool van Amsterdam onderzoek gedaan naar customer media (relatiemedia). Dit zijn media die door een organisatie zowel online als offline worden ingezet om onder meer...
Lees verder

Vrijgave programmagegevens

10 april 2012 Door een uitspraak in het Europees hof in een Britse zaak over  wedstrijdschema’s worden er verschillende stukken gepubliceerd over het vrijgeven van programmagegevens. Naar verwachting staat er een Kamermeerderheid achter het tegen vergoeding beschikbaar stellen van de programmagegevens en zullen deze op korte termijn worden vrijgegeven. Vanuit Bindinc. een aantal zaken op een...
Lees verder

Bindinc. maakt patiëntenblad voor Schildklier Organisaties

2 april 2012 De gezamenlijke Schildklier Organisaties Nederland (SON) hebben Bindinc. gevraagd een concept te ontwikkelen voor het nieuwe patiëntenblad. Het magazine Schild biedt uiteraard informatie over schildklieraandoeningen, maar bovenal moeten patiënten zich erin herkennen. De verhalen gaan over hen en het blad geeft ondersteuning en herkenning. De eigentijdse, toegankelijke vormgeving...
Lees verder

Bindinc. maakt patiëntenblad voor Schildklier Organisaties

2 april 2012 De gezamenlijke Schildklier Organisaties Nederland (SON) hebben Bindinc. gevraagd een concept te ontwikkelen voor het nieuwe patiëntenblad. Het magazine Schild biedt uiteraard informatie over schildklieraandoeningen, maar bovenal moeten patiënten zich erin herkennen. De verhalen gaan over hen en het blad geeft ondersteuning en herkenning. De eigentijdse, toegankelijke vormgeving...
Lees verder

Bindinc. maakt nieuw donateursblad voor Edukans

8 maart 2012 Bindinc. Custom Media heeft de vernieuwde redactionele formule en het vormgeefconcept voor donateursblad Wijs! gerealiseerd. Wijs! is het nieuwe donateursblad voor Edukans, de ontwikkelingsorganisatie voor onderwijs.
Lees verder

Verslag rondetafelgesprek goede doelen 23 februari 2012

27 februari 2012 Op 23 februari 2012 vond weer een rondetafelgesprek plaats, maar voor het eerst specifiek voor de goede doelenbranche. Met de aanwezigheid van zeven partijen uit de charitatieve wereld kon de sessie beginnen. De middag begon om 12.00 uur met een uitgebreide lunch waarna er plaats werd genomen aan tafel. Onder leiding van Bart Kleijn van MediaTest kregen alle aanwezigen de ruimte te...
Lees verder

Five key branded content trends for 2012

16 januari 2012 So that was 2011, a landmark year for the media, and one that saw customer publishing agencies continue to go from strength to strength in both established formats like print and the new digital platforms like apps. What then is likely to happen 2012? Here are five key trends that we think you should be keeping an eye on. Bron: APA Customer Publishing Lees hier verder

TVFilm nu ook op iPad

16 januari 2012 Primeur: het tweewekelijkse programmablad TVFilm is de eerste digitaal gedistribueerde tv-gids voor de iPad. 
Lees verder

State of crossmedia: Nederlandse tijdschriften hebben online een beperkt bereik.

12 januari 2012 Een paar weken geleden stuurde het Amerikaanse Media Insights instituut Affinity research het rapport  ‘The tipping point ‘ uit. Volgens het rapport is bij een vijftiental grote Amerikaanse magazines het tipping point behaald: online is in bereik voorbij print gegroeid. Natuurlijk, bij techzines als Wired en MacWorld verwachten we niet anders. Maar in het geval van...
Lees verder

Tevredenheidsenquête Custometer levert interessante lezersresultaten op

13 december 2011 Custo, de Belgische vakvereniging voor customer media bureaus, lanceerde 2,5 jaar geleden de Custometer, de tevredenheidsenquête voor de lezers van customer media. Dit meetinstrument peilt onder meer de intensiteit waarmee de lezer zijn magazine leest, onderzoekt of hij het aan anderen doorgeeft, erover praat, of het hem ertoe aanzet om nieuwe producten en diensten te kopen of te testen....
Lees verder

Samenwerking EO-Visie en Bindinc.

1 december 2011 Bindinc. gaat de programma-overzichten (het zgn. spoorboekje) van Visie, de programmagids van de EO verzorgen. De programmatoelichtingen zal EO vanwege hun specifieke identiteit wel zelf blijven maken. Door de samenwerking profiteert de Evangelische Omroep van de schaalvoordelen die Bindinc. heeft opgebouwd door de gidsredacties van meerdere gidsen in een afdeling onder te brengen. Het...
Lees verder

Sterke stijging customer media

20 oktober 2011 Bedrijven en instellingen zetten customer media in, bijvoorbeeld relatiemagazines, personeelsbladen en electronische nieuwsbrieven. In 2006 werd het aantal van 11.500 titels gemeten, maar nieuw onderzoek toont aan dat dit aantal inmiddels is gestegen tot 16.000. Het Customer Media Trendonderzoek 2011 is uitgevoerd door de Customer Media Council, in casu dr. Suzanne de Bakker die ook het...

Televisie bespreken bij koffieautomaat uit de tijd!

1 maart 2007 Het gidsgedrag van consumenten is de afgelopen jaren drastisch veranderd. Werd vroeger televisie van de avond daarvoor vooral nog besproken bij de koffieautomaat; nu worden leuke en minder leuke programma’s vooral gedeeld en gewaardeerd via social media en beoordelingen op websites. Maar waarop baseert een consument nu uiteindelijk de keuze voor een film of programma? Hoe vindt hij zijn...
Lees verder

Ned Wiley gastspreker Bindinc. PDS-conferentie

1 mei 2005 The Future of TV and Advertising Ned Wiley, medeoprichter van Watchmi.tv, is één van de hoofdsprekers tijdens de Bindinc. Programma Data Services (PDS) conferentie op 17 juni. Tijdens dit exclusieve evenement staat de toekomst van televisie en adverteren centraal. Onderdeel hiervan is ook het gidsen van kijkers door het programma-aanbod. 
Lees verder